Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Обсуждения всевозможных вопросов об электромобилях и не только
Петро
Сообщения: 80
Зарегистрирован: 17 май 2018, 10:28
Откуда: Львів
Авто: nissan LEAF 2015

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение Петро » 06 дек 2018, 12:50

Одним словом час покаже. У мене зараз жива батарейка, подивимся що буде через 1 рік зарядки цеглою, на 5А - 0.05С. Ну звісно якщо нічого не зміниться в ціновій політиці автоєнтерпрайз.

Аватара пользователя
raccoon
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 04 июн 2017, 22:56
Откуда: Kyiv
Авто: Leaf S+ 2014, RM, MX

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение raccoon » 06 дек 2018, 14:04

ще цікаві моменти з цієї та інших праць

1. заряджатися до 80-100% треба лише тоді, коли одразу (година-дві) їдеш і витрачаєш цю енергію.
2. найкращий SOC для хімії АКБ у режимі спокою, коли авто стоїть кілька годин і більше — 30-40%. описаний навіть феномен від'ємного падіння ємності (тобто її невеличке зростання) при зберіганні батареї в прохолоді на 30% SOC. не можу знайти цей клятий графік, на якому залежність швидкості падіння ємності від SOC була майже лінійною. якщо не помиляюся, температура була +10, приблизно на 35% SOC був нульовий рівень падіння ємності, а на 30% було вже незначне короткострокове збільшення.
3. те саме з поправкою на мороз: чим вищий SOC на простої у мороз, чим вища напруга АКБ — тим вища електрохімічна вразливість батареї.
4. в режимі простою АКБ постійно повільно деградує. при цьому чим вищий SOC (напруга) — тим швидша деградація.

загалом, АКБ досить складна штука зі своїми законами, тож тут немає простих рішень, які б дозволили б просто взяти і значно подовжити життя батареї. ну типу як почіпив магніт за 200 грн на паливопровід — і одразу 50% економії ))) тому варто забити на все це і взагалі не думати про батарею. не допускати лише таких явно шкідливих дій, як перегрів, перезаряд, тримання повної батареї тривалий час, переохолодження, глибоке розряджання тощо.

Изображение

y_lexus
Сообщения: 90
Зарегистрирован: 04 фев 2018, 17:03
Откуда: Київ
Авто: BMW i3 60Ah BEV

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение y_lexus » 06 дек 2018, 17:22

raccoon писал(а):
06 дек 2018, 11:31
де ви таке побачили, щоб аж "навіть близько"?
Я ж наводив лінк і сторінки з графіками, на які посилався - https://www.osti.gov/servlets/purl/1397110, див. с. 29 - там висновок сформульовано наступним чином: Capacity loss is c-rate sensitive and higher c-rates lead to faster capacity loss on a per cycle and time basis. І наведені графіки це повністю підтверджують. Два графіки, де на X час та в другому випадку кількість циклів, та на осі залежної величини Y - нормалізована ємність, мені здаються досить очевидними.

Аватара пользователя
raccoon
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 04 июн 2017, 22:56
Откуда: Kyiv
Авто: Leaf S+ 2014, RM, MX

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение raccoon » 06 дек 2018, 21:02

а, ну то там між 0.1 і 0.2с за кількістю циклів взагалі немає різниці (синє і жовте). трохи є вплив на 0.5с і є нібито суттєвий вплив на 1с. тільки ж ця normalized capacity майже нічого спільного з реаліями не має, колего. хіба що досліди проводилися при температурі 100 градусів. самі посудіть: усього 50 разів ви зарядилися на 20 кВт chademo, а у вас вже пів батареї вмерло, на приборці залишилося 6 поділок з 12, Ліфспай показує SOH 50%, а на розборку беруть Ліфа лише на вагу, як бляхи :)

Изображение

а от як все виглядає в реалі на 1.5с (35 кВт chademo). 400-600 циклів — це 2-3 роки експлуатації. не так жахливо, еге ж? :)

цей графік з моїм SOH співпадає чотко, з поправкою на теплий штат Джорджия і календарний вік. у всіх інших також, думаю, співпадає

Изображение

Ответить