Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Обсуждения всевозможных вопросов об электромобилях и не только
Аватара пользователя
raccoon
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 04 июн 2017, 22:56
Откуда: Kyiv
Авто: Leaf S+ 2014, RM, MX

Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение raccoon » 19 июн 2017, 22:07

якщо ми хочемо зберегти прийнятний (нормальний) рівень деградації батареї - до 80% за 5 років і до 70% за 10 років користування Ліфом - треба дотримуватися наступного нормального режиму використання:

їздимо приблизно 20 000 км на рік (55 км х 365 днів) у міському циклі (старт-стоп, середня швидкість за поїздку 30-35 км\г тощо - нижче приблизний графік циклу), заряджаємося зазвичай через 3 або 6 кВт.

Изображение

вихід за зазначені межі веде до пришвидшення деградації батареї. отже, батарея старіє швидше при додаванні до нормального режиму наступних змінних:
  • при використанні у високотемпературному середовищі (сюди ж входить паркування на сонці);
  • при тривалих і більш швидкісних поїздках, ніж у міському циклі (їздимо кудись по трасі);
  • при частих швидких зарядках (частіше ніж раз на добу при нормальній температурі повітря +20);
  • при значно меншому або значно більшому річному кілометражі.
тобто, логіка така: якщо у літню спеку топити 100 по трасі десь з Дніпра до Одеси, заряджаючись на фастчарджах, а в Одесі кинути авто на сонці на 3 дні (до режиму нормального використання додається одразу 3 змінних) - це значно пришвидшить деградацію. натомість міжміські поїздки взимку із зарядкою через J1772 - пришвидшать незначно, відносно до нормального режиму.

дані з інтерв'ю колишнього віце-президента Nissan, що зараз працює в Aston Martin

phpBB [video]

Аватара пользователя
raccoon
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 04 июн 2017, 22:56
Откуда: Kyiv
Авто: Leaf S+ 2014, RM, MX

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение raccoon » 19 июн 2017, 22:27

і краще підзаряджати авто щоночі (коли прохолодно) до 100%, оскільки чим менша глибина розряджання - тим повільніша деградація батареї. наприклад, зарядка з 40 до 100% в шість разів гірше впливає на хімію батареї, ніж зарядка 70-100% (дані лабораторії реактивного руху NASA, де проводилися тести літій-іонних батарей для марсоходів). за іншими даними, але там невідома хімія батарей, зарядка 80-100% найкраща по кількості циклів розряду-заряду батареї. потім йде 0-80% (в 2.5 рази менша кількість циклів), і найгірша - 0-100% (цикли розряду-заряду скорочуються в 10 разів порівняно з 80-100)

Изображение

Аватара пользователя
raccoon
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 04 июн 2017, 22:56
Откуда: Kyiv
Авто: Leaf S+ 2014, RM, MX

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение raccoon » 19 июн 2017, 23:18

також є деякі дані зі штатів, де люди по спеці заганяли батарею у червону зону квікчарджами і "спортивним" стилем керування - аж до примусового зниження потужності Ліфом. після цього у них тимчасово зростав SOH на +2%. потім все поверталося назад, а ще протягом тижня -1% SOH, і так щоразу. так вони перевіряли, наскільки швидко перегрів вбиває батарею... сумно було б взяти машину після таких перевіряльників

Jhon
Сообщения: 54
Зарегистрирован: 21 июн 2016, 23:12
Откуда: Днепропетровск
Авто: Nissan Leaf SV

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение Jhon » 20 июн 2017, 15:26

Спасибо, очень полезная информация!
Мне нужно менять стиль зарядки - заряжаюсь раз в два-три дня разряжая батарею до 20-15%.

Аватара пользователя
raccoon
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 04 июн 2017, 22:56
Откуда: Kyiv
Авто: Leaf S+ 2014, RM, MX

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение raccoon » 20 июн 2017, 19:30

да, и я так же делал. и пока не вник в это все - подумать не мог, что заряжать реже, но больше - это хуже, чем заряжать чаще и по чуть-чуть.

ну и наверно все знают, что длительно хранить Лифа следует с зарядом батареи 40-60% (официальная рекомендация). а в сильную жару, когда выше +30, не держать батарею полной: вечером\ночью зарядили до 100, с утра поехали по делам, вернулись с 60-80% батареи и пусть стоит до вечера, до спада температуры (выводы из интервью официалов). марганец в батареях очень сильно не любит высокую температуру

chmelvv
Сообщения: 79
Зарегистрирован: 08 авг 2017, 17:31
Откуда: Ukraine, Kyiv
Авто: Nissan Leaf S+, 2014

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение chmelvv » 08 сен 2017, 12:05

Мені дали пораду після купівлі машини (вона довго стояла, пливла, тощо):
зарядити баатрею до 100% розрядити її майже в 0% і так 2-3 рази, тоді батарея трохи "прокидається", реанімується до нормального стану.

Побачимо, поки їзжу перший цикл.

Аватара пользователя
raccoon
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 04 июн 2017, 22:56
Откуда: Kyiv
Авто: Leaf S+ 2014, RM, MX

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение raccoon » 08 сен 2017, 12:53

правильно, не завадить. але 3 рази то задофіга, пару разів цілком вистачить

didmoroz
Сообщения: 12
Зарегистрирован: 31 окт 2018, 14:41
Откуда: Украина, Киев
Авто: Nissan Leaf

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение didmoroz » 08 ноя 2018, 00:52

Я вибачаюсь, але з зарядками остаточно заплутався. Згідно інстрцкції на анг. Мові по ліфу найкраще заряджати автомобіль в діапазоні 20...30%-80%. Ви ж кажете що оптимальний варіант по суті постійна подзарядка 70...100%. То як краще експлуатувати авто для збільшення темміну служби батареї? Розряджати до 20...30% і заряджати до 80%? Чи все ж після незначних поїздок ставити авто на підзарядку, тобто в режимі розряд до 70...80% і зарядка до 100%???
Дякую.

y_lexus
Сообщения: 90
Зарегистрирован: 04 фев 2018, 17:03
Откуда: Київ
Авто: BMW i3 60Ah BEV

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение y_lexus » 08 ноя 2018, 16:10

Щодо цього існує купа міських та сільських легенд на просторах інтернету. Більшість виробників радять заряджати не до 100%, обмежуючись 80-90%, окрім випадків, коли потрібно їхати далеко. В Теслах для цього є слайдер в меню - можна виставити бажаний рівень зарядки, в Chevy Bolt є режим hilltop, який обмежує максимальний рівень на 87%, здається. В Leaf теж колись була можливість обмежити заряд до 80%, потім її забрали.

А от BMW своєю всеохоплюючою мудрістю каже, що треба заряджатися увесь час, і постійно до 100%. Лише є можливість втикнутися в мережу - потрібно це робити. Якщо у відпустку - підключити до мережі і так залишити. Принцип ABC, кажуть - always be charging.

Якщо заважати на дослідження щодо рівнів зарядки, які збільшують кількість циклів (тобто продовжують життя батарейці), то що краще не до 100%, і що менший верхній рівень SOC, то краще. Розрядка (якщо не залишати на низькому SOC надовго) до низьких рівнів не настільки шкідлива, але очевидно, що якщо не допускати рівнів SOC нижче за 20%, то це на краще. Ось тут, наприклад, є стаття https://pushevs.com/2018/04/27/battery- ... s-partial/, залежність кількості циклів від режимів зарядки наступна:

Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles

Cycling from 90 to 0 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 10 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 20 % we get 2.000 cycles

Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles

Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles
Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles
Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles

Аватара пользователя
raccoon
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 04 июн 2017, 22:56
Откуда: Kyiv
Авто: Leaf S+ 2014, RM, MX

Re: Прийнятна деградація батареї Nissan Leaf

Сообщение raccoon » 08 ноя 2018, 18:18

y_lexus писал(а):
08 ноя 2018, 16:10
Ось тут, наприклад, є стаття https://pushevs.com/2018/04/27/battery- ... s-partial/, залежність кількості циклів від режимів зарядки наступна
якщо казати про нижній поріг, то там лише 0, 10 та 20. більше нема. а японці проводили тестування батарей марсоходу на 20, 40 та 60 здається. і виявилося, що чим менша глибина розряду — тим АКБ довше живе. в принципі, це не суперечить тим даним, що ви навели. просто ці дані закінчуються на 20%, а у космо-япів були ширші дані

що до верхньої планки (до 100 чи до 80?), то ймовірно справа в тому, що повністю заряджена батарея більше нагрівається. але про те не писали, написали лише, що тести проводилися при +25 (тобто літо). ну то і так зрозуміло, тому я влітку, коли спекотно, взагалі не заряджаю до 100. а з ранньої осені і до пізньої весни можна заливати до 100 і не боятися.

Ответить